به گزارش شهرآرانیوز، این روزها شلوغی جایگاههای سوخت بیشتر از همیشه به چشم میخورد. تعطیلی جایگاههای سی ان جی در پی سرمای غیر منتظره و تامین گاز بخش خانگی باعث شد آن دسته خودروهای دوگانه سوز که بخشی از آن را هم تاکسیها تشکیل میدهند با طولانی شدن این جایگاهها مشکلات متعددی را به همراه داشته باشند.
بر اساس اعلام شرکت پخش فراوردههای نفتی خراسان رضوی، مصرف روزانه سی ان جی در خراسان رضوی روزانه بهطور میانگین ٢میلیون مترمکعب برابر با دو میلیون لیتر بنزین بوده که اکنون بهدلیل غیرفعالبودن جایگاههای سیانجی این مقدار به مصرف روزانه بنزین افزوده شده است.
همچنین به گفته علی اصغر اصغری، مدیر منطقه خراسان رضوی شرکت فراوردههای نفتی خراسان رضوی هماکنون میانگین مصرف بنزین در مشهد به حدود سه میلیون لیتر و در منطقه خراسان رضوی به حدود ۵میلیون لیتر رسیده است که رشد ٢٠درصدی را مشاهده میکنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی در باره اینکه تعطیلی جایگاهها تا کی ادامه دارد گفته است: با توجه به همراهی مردم استان در پویش هرخانه یک اتاق گرم و بهبود نسبی شرایط پیشبینی میشود از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه مورخ پنجم بهمن ماه فعالیت جایگاههای CNG استان امکانپذیر شده و ارائه خدمت نمایند. خیر اندیش همچنین گفته است: بر اساس تصمیمات متخذه از هفته گذشته تعداد محدودی از جایگاههای CNG استان ویژه استفاده تاکسیها فعال بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۴ بهمن ماه، دوازدهمین روز تعطیلی جایگاههای سی ان جی خراسان رضوی رضوی است. رئیس اتحادیه جایگاه داران سی ان جی به خبرنکار شهرآرانیوز گفت: متاسفانه عدم گاز رسانی به جایگاهها که تعطیلی را در پی دارد روزانه ضرر پنج میلیونی را جدای از اجاره ملک ۲۰ میلیونی را برای برخی از جایگاهها به همراه دارد که مشخص نیست این خسارت مالی چگونه قراراست به بخش خصوصی و جایگاه داران سی ان جی استان برگردد.
رضوی راد تاکید کرد: در پی نامهای که به استانداری ارسال شد، عنوان کردیم، چون تعطیلی جایگاههای سی ان جی علاوه بر ایجاد مشکلات اقتصادی برای جایگاه داران باعث افزایش مصرف بنزین، افزایش آلودگی هوا، مشکلات اقتصادی برای رانندگان تاکسیهای شهری و اینترنتی و تلفنی میشود. همچنین از شهرداری تقاضا شد در ایام تعطیلی جایگاهها از دریافت اجاره ثابت جایگاه از شرکتهای بهره بردار خودداری نمایند.
با هماهنگیهای انجام چد جایگاه سی ان جی به تاکسیرانان مشهدی دراین مدت اختصاص یافت، اما تاکیرانان به این موضع منتقد هستند که این تعداد جایگاه پاسخگوی مصرف تاکسیهای مشهدی نیست و از طرفی سهمیه بنزین هم نمیتواند به تنهایی تامین کننده سوخت تاکسیها باشد.